1fe6e5869afd4d82
Handige tips voor je zwangerschap

Sporten met je baby

baby sportJe bent bevallen van een wolk van een baby. Maar hoe kom je van die zwangerschapskilootjes af? Naast het geven van borstvoeding – wat voor gewichtsverlies kan zorgen – is het goed om weer een beetje extra te gaan bewegen. Met je baby bijvoorbeeld!

Mamagymnastiek
Er zijn bijvoorbeeld verschillende oefeningen die je met je kindje kunt doen, die goed zijn voor je lichaam én bovendien de band tussen jou en je kleintje versterken. Mamagymnastiek wordt dat genoemd en kun je gewoon bij je thuis op de bank of het bed uitvoeren. Het is hierbij wel belangrijk dat je zelf voldoende bent herstelt van de zwangerschap en je kindje zijn hoofdje kan ophouden of goed kan zitten. Meestal kun je met de mamagym beginnen als je kindje drie maanden oud is.

Plattere buik
Ga bijvoorbeeld op je rug liggen op bed en zet je voeten op het matras, zodat je knieën een hoek maken. Zet je baby met zijn rug tegen je bovenbenen zodat hij rechtop zit en naar je kan kijken en speel een spelletje kiekeboe met buikspieroefeningen. Je kunt ook je benen optillen en je kindje op zijn buik op je onderbenen leggen en je benen naar je borst brengen. Hou hierbij de handjes van je kleine vast en geniet van het lachende gezichtje als hij steeds dichter bij je komt. Zo train je je buikspieren en hebben jullie nog plezier ook.

Ook voor papa’s
Natuurlijk kunnen papa’s dit ook doen. Dat is goed voor de onderlinge band met je kleintje en je bent spelenderwijs bezig met een soort kiekeboe spelletje, waarbij je er de ene keer wel bent en de andere keer wat verder weg.

Leave a Reply